Kimbo

De Italiaanse koffiebrander Kimbo werd in 1963 opgericht in Napels door de gebroeders Rubino. Het succes van Kimbo steeg al snel en het koffiemerk staat vandaag bekend als een van de beste espressomerken in Italië.

sort-ascending

33 producten

Van passie naar ervaring: zo ontstond Kimbo koffie

De oorsprong van het bedrijf Kimbo zoals we het nu kennen, vindt plaats in de jaren ‘50. Vader Rubino baadde een klein winkel annex koffiebar uit en werd daarbij geholpen door zijn zonen Gerardo, Elio en Francesco. De koffiebonen werden ter plekke gebrand voor verkoop in het koffiewinkeltje en ook voor thuisgebruik. Napolitanen zijn van nature uit erg kritisch, maar al snel bleek dat hun koffie fel in de smaak viel, wat als een hele eer beschouwd werd. De broers Rubino zagen opportuniteiten en gingen kijken naar manieren om hun succes gevoelig uit te breiden. Ze vonden een revolutionaire vacuümmachine en begonnen zich nog meer toe te leggen op het branden. Koffiebranderij Caffè do Brasil zag in 1963 het levenslicht, waarvan de koffie onder de nu zo bekende naam Caffè Kimbo op de markt wordt gebracht.

De missie van het familiebedrijf Kimbo

Amper 10 jaar na de oprichting van de koffiebranderij werd Kimbo marktleider in Italië. Dit beschouwde men als een erg grote eer, aangezien zij in een land woonden waarbij koffie tot een aanzienlijk deel van de cultuur behoorde. Top op de dag van vandaag blijft Kimbo steeds verder groeien en de internationale markt wordt steeds verder verkend. Momenteel is Kimbo onder andere te verkrijgen in België, Frankrijk, Duitsland, Verenigde Staten, Canada en Japen. Napels is en blijft echter de thuishaven waar de familie Rubino nog steeds de drijvende kracht vormt achter het beroemde koffiebedrijf.

Authenticiteit troef bij Kimbo koffie

Uit de geschiedenis van Kimbo blijkt duidelijk dat authenticiteit en liefde voor het vak twee grote drijfveren zijn en mede het succes bepalen. De hemelse Kimbo koffiesmaak is nog steeds van dezelfde onovertroffen kwaliteit zoals de broers Rubino deze vroeger brandde in het winkeltje van hun vader. De smaak van de koffie lag immers aan de basis van het succes en de familie gaat er dus ook prat op om diezelfde smaak te kunnen bewaren en te blijven produceren. Uit de zoektocht naar de allerbeste koffiebonen blijkt ook het streven naar perfectie van de zaakvoerders. Deze drang naar superioriteit laat zich bij Kimbo echter merken in elk onderdeel van het bedrijf: in elke technologie, in elke afdeling, van het uitkiezen van de lekkerste blends tot het selecteren van de beste branding naar het ontwerpen van de volmaakte verpakking. De combinatie van deze factoren zorgt ervoor dat Kimbo zijn unieke koffie kan blijven produceren en de internationale markt van koffie kan blijven veroveren.

Kimbo verliest het menselijke aspect nooit uit het oog

Natuurlijk zijn de productieprocessen van Kimbo door de jaren heen erg veranderd en fel verbeterd. Vele zaken zijn nu geautomatiseerd, wat natuurlijk goed nieuws betekent voor het Italiaanse koffiebedrijf. Toch acht men de menselijke factor bij Kimbo nog steeds van erg groot belang. Het hart en de ziel van de koffie kan immers niet door machines worden gecreëerd. Bekwame mensen met passie en liefde voor de koffie zorgen nog steeds voor de branding van de bonen en de samenstelling van de lekkerste melanges. Alleen zo kan de Kimbo-kwaliteit gegarandeerd worden.

Kimbo koffie kopen en thuis laten leveren?

U kunt onze artikelen bij u thuis laten leveren. Voor orders boven €49 is deze levering gratis. Onder dat bedrag wordt een verzendkost van €4,95 aangerekend. Bij elk order spaart u punten, die u later in kan ruilen voor leuke kortingen. Daarnaast is het altijd mogelijk om uw bestelling gratis af te halen te Europark 2071/3, 3530 Houthalen-Helchteren.

loader
Bezig met laden...